Wandeling van de maand november 2019: de blauwe wandeling

07/10/2019

Vanop het Boudewijnplein gaan we de Kapelstraat in en 100 meter verderop links omhoog naar de St. Janskapel. Rechts van de kapel het padje naar beneden en via de St. Jansstraat naar de Merelstraat. Na 50 m links de Zandbergstraat het padje volgen en een 10- tal meters voor de Champert rechts het bospad inslaan.
Een paar honderd meter verder naar rechts een open vlakte, de Halbeek over en dan naar links het pad volgen. Opgelet daar: niet links de dreef inslaan, maar het kleine paadje rechts ‘zie rood-wit lintje'.

In Heusden blijven!

We kruisen de Kiezelvoort en Beringerheide en gaan aan de splitsing links waar ook een paaltje staat met de rode driehoek. Het pad volgen tot de volgende rode driehoek. De pijl wijst naar links (Beringen), maar wij gaan naar rechts en blijven op Heusdens grondgebied. De spoorweg oversteken - wij zijn geen spoorlopers! - tot aan de weide en dan rechts volgen. Uiteindelijk kom je aan het einde van de Merelstraat en die volg je tot net over de spoorweg. Rechtsaf en dan direct na de elektriciteitspaal en het bord van het fietsroutenetwerk links het bospad nemen.

En dan weer terug

Enkele honderden meters verder naar links afslaan, tot aan de Halbeek, en dan naar einde van de Garenstraat. De Merelstraat oversteken en zo de Garenstraat blijven volgen en via de Corbiestraat kom je terug op het vertrekpunt, het Boudewijnplein.

Wil je ook meehelpen bij het controleren van bestaande wandelroutes, in of buiten Heusden-zolder, of bij het uitstippelen van nieuwe trajecten, geef een seintje aan de coördinator 'wandelingen' bij Regionaal Landschap Lage Kempen  (011 78 52 59).

klik op "lees verder" voor een mooie fotoreportage bij de wandeling.